Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

All Inclusive på Sunwing Kallithea Beach?

Hej
Har en resa bokat till Sunwing Kalithea med all inclusive. Stämmer det att nyckeln ska uppvisas vid varje beställning eller måltid?
Hur många nycklar får man?
Verkar ju krångligt om barnen ska tvingas hämta nyckeln varje gång de vill ha något!

Kommentarer

  • Hej Ari, 
    Kul att ni ska besöka Rhodos & Kallithea, ett av fåra favorit sunwing. Det stämmer att man ska ha med sig sitt kort (nyckelkort till rummet) när man äter frukost, lunch & middag samt när man beställer drinkar, glass & snacks i barerna. Man får 2 kort/rum. Vet inte om det är möjligt att få fler men fråga gärna på plats. Vi upplevde inte detta som något krångligt, & jag hoppas ni får samma smidiga upplevelse som vi. 
    Trevlig resa! Med vänlig hälsning, Emely
    Emely Enocson Sunwingmamma
  • Hej Ari,

    Vad bra att du hör av dig med din fråga! Det stämmer som Emely skriver ovan. Ja, när du kommer till restaurangen så möts du upp av en servitör/servitris som registrerar ditt kort vid lunch och middag. Sen är det bara att ta för er vad ni vill ha för mat och efterrätter mm. Om du eller din familj vill ha något ifrån restaurangerna/baren mellan måltiderna så behöver man registrera kortet. Det brukar fungera smidigt. Jag och min familj med två barn, min sambos familj + barn och farmor var där veckan innan midsommar och det gick väldigt bra. Barnen tycker att det var den bästa semestern någonsin och de gillade maten.

    Hoppas du får en skön resa!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige
  • Hej
    Känns sådär att man ska behöva ge barnen nyckeln till rummet så fort de vill ha något. Inte så smidigt direkt. Barnen brukar springa efter dricka och glass rätt ofta. Man har ju ingen lust att behöva oroa sig för att de tappar bort nyckeln. Mycket märkligt sll inclusive upplägg må jag säga.
    Ari
  • Hej igen,

    Det är så som det fungerar just nu men jag tar gärna emot förbättringsförslag på hur vi skulle kunna lösa det på ett bättre sätt. Vi vill alltid bli bättre.

    Ha det gott!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige
  • Med armband som sätts på vid ankomst som hos konkurrenterna ?
    Anna-Karin Hedlund
  • Ja armband är ju det som fungerar bäst. Varför ska man behöva hämta kortet hela tiden. Dessutom kan barnen säkert handla saker som ej ingår i AI menyn och så står man där med en oväntad nota. Känns som det kommer bli ett onödigt stressmoment.
    Hade jag inte betalt resan redan hade jag nog rest till ett hotell med mer trafitionellt upplägg.
    Ari
  • Tack Anna-Karin och Ari för förslagen! Jag tar det vidare internt så får vi se om det är något som vi kan implementera i framtiden.

    Ha det gott!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige
  • Hej
    Vi har bokat all inclusive hos er och undrar om det är möjligt att ta med sig lite mat till rummet (från buffén)?.

    Vår 1 åriga son kan uppleva det jobbigt att äta i restaurangen.

    /Mvh Stefan
    Stefan Löfgren
  • Hej,
    Som jag förstår det så är det inte tillåtet att ta med mat från restaurangen till rummet.

    vänligen,
    Helena
    Helena Zetterquist Sunwingmamma
  • Hej vi åker till Kalithea på Rhodos nu på onsdag finns det barnvagn man kan låna eller har man rätt att ta med sig sin egen om barnet ej fyllt 2 än??
    Dina
  • Hej,

    Ni kan endera hyra sulky i mån av tillgång från resorten, det brukar gå att lägga till som tillval till er bokning hemifrån med.

    Ja, vagn går att checka in som specialbagage när man reser med yngre barn. Tips är att förpacka den ordentligt.

    Trevlig resa, Gölin
    Gölin Swessar Sunwingmamma
  • Behöver man ta med sig badhandukar eller ingår det?
    Dina
  • Hej Dina,
    Det finns både vanliga handdukar och beach handdukar att ha med på stranden och vid poolen. Du behöver således inte ta med
    Ha en härlig resa
    Hälsningar Ronny
    Ronny Olsson Sunwingpappa
  • Vi bor på Suwing kallithea just nu och första dagen  började med att vårt rum inte var klart när vi anlände och att vi var tvungen att vänta 40 min utanför vårt rum innan vi kunde få tillgång. Då sonen på 3 år hade somnat och jag därför blev sittandes utanför( 35 grader varmt) i gräset i väntan på vårt rum som vi belatat galet massa pengar för och som dessutom var ett Royal familj =lite lyxigar så blev vi direkt otroligt besvikna. Städerskan bad 1000 gånger om ursäkt men vi förklarade att detta absolut inte var hennes fel. Vi fick absolut ingen information Ang. all inklusive när vi kom och då vi aldrig haft det förut så förstod vi ingenting, gick dörför på infomötet men förstod inte bättre efter det heller. Mest info kring utflykter. Vi frågar oss fram hela tiden!
    Idag har vi heller inte fått någon städning då dom "missat" vårt rum igen. Nä detta är vi inte nöjda med och hoppas bli kontaktad av ving för kompensation för detta.
    Sandra
  • Hej Sandra,
    Otroligt tråkigt att läsa om din upplevelse, hoppas verkligen att fortsättningen blivit bättre.
    Det här forumet är dock inte det rätta att vända sig till då vi Sunwingföräldrar inte är anställda av Ving och vi hanterar heller inte reklamationer och klagomål.
    Jag rekommenderar er att ta kontakt med ving direkt på resmålet så de så snart som möjligt kan se över vad som hänt och se till att resten av er semester blir toppen.

    Bästa hälsningar
    Ronny
    Ronny Olsson Sunwingpappa
  • Hej Sandra,

    Det är tråkigt att höra att starten av vistelsen på Sunwing Kallithea Beach inte har varit bra för er. Det beklagar jag.

    Som Ronny skriver är Sunwingföräldrar inte rätt forum att vända sig till om man har en reklamation. Det bästa är alltid att säga till på plats. Detta för att vår personal ska kunna förbättra vistelsen och ordna eventuella fel direkt.

    I Help desk på hotellet finns kunnig personal som gärna hjälper er, många av dem talar även svenska eller någon av de andra skandinaviska språken. Ni kan även mejla, ringa eller sms:a våra Vingvärdar för hjälp. Ni bör ha fått sms om vilket nummer ni kan kontakta. Samtidigt skulle jag säga att en kontakt med Help desk är de bästa alternativet då personalen i Help desk kan hotellet och dess utbud.

    Jag hoppas ni får god hjälp och att resten av vistelsen blir vad ni har förväntat.
    Pernilla Lundström Produktexpert, Ving
  • Vi har varit på Kallithea en vecka och kom hem igår. Vilket fantastiskt ställe! Vi har ingenting att klaga på, allt har varit toppen. Fantastiskt bra variation på buffén (all inklusive), våra barn 4 och 7 år åt jättebra och det fanns alltid något de gillade även på ”vuxenbuffen”. Allt gott om detta hotell, all personal man stötte på var trevliga och vänliga mot såväl vuxna som barn och tog verkligen hänsyn till barnen. Vi kommer återvända.
    Sandra

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.