Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kalithea all inclusive

Hej
Har en resa bokat till Sunwing Kalithea med all inclusive. Stämmer det att nyckeln ska uppvisas vid varje beställning eller måltid?
Hur många nycklar får man?
Verkar ju krångligt om barnen ska tvingas hämta nyckeln varje gång de vill ha något!

Kommentarer

  • Hej Ari, 
    Kul att ni ska besöka Rhodos & Kallithea, ett av fåra favorit sunwing. Det stämmer att man ska ha med sig sitt kort (nyckelkort till rummet) när man äter frukost, lunch & middag samt när man beställer drinkar, glass & snacks i barerna. Man får 2 kort/rum. Vet inte om det är möjligt att få fler men fråga gärna på plats. Vi upplevde inte detta som något krångligt, & jag hoppas ni får samma smidiga upplevelse som vi. 
    Trevlig resa! Med vänlig hälsning, Emely
    Emely Enocson Sunwingmamma
  • Hej Ari,

    Vad bra att du hör av dig med din fråga! Det stämmer som Emely skriver ovan. Ja, när du kommer till restaurangen så möts du upp av en servitör/servitris som registrerar ditt kort vid lunch och middag. Sen är det bara att ta för er vad ni vill ha för mat och efterrätter mm. Om du eller din familj vill ha något ifrån restaurangerna/baren mellan måltiderna så behöver man registrera kortet. Det brukar fungera smidigt. Jag och min familj med två barn, min sambos familj + barn och farmor var där veckan innan midsommar och det gick väldigt bra. Barnen tycker att det var den bästa semestern någonsin och de gillade maten.

    Hoppas du får en skön resa!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige
  • Hej
    Känns sådär att man ska behöva ge barnen nyckeln till rummet så fort de vill ha något. Inte så smidigt direkt. Barnen brukar springa efter dricka och glass rätt ofta. Man har ju ingen lust att behöva oroa sig för att de tappar bort nyckeln. Mycket märkligt sll inclusive upplägg må jag säga.
    Ari
  • Hej igen,

    Det är så som det fungerar just nu men jag tar gärna emot förbättringsförslag på hur vi skulle kunna lösa det på ett bättre sätt. Vi vill alltid bli bättre.

    Ha det gott!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige
  • Med armband som sätts på vid ankomst som hos konkurrenterna ?
    Anna-Karin Hedlund
  • Ja armband är ju det som fungerar bäst. Varför ska man behöva hämta kortet hela tiden. Dessutom kan barnen säkert handla saker som ej ingår i AI menyn och så står man där med en oväntad nota. Känns som det kommer bli ett onödigt stressmoment.
    Hade jag inte betalt resan redan hade jag nog rest till ett hotell med mer trafitionellt upplägg.
    Ari
  • Tack Anna-Karin och Ari för förslagen! Jag tar det vidare internt så får vi se om det är något som vi kan implementera i framtiden.

    Ha det gott!

    Karin
    Karin Eriksson Social Media Manager, Ving Sverige

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy